A résztvevők 20 százalékos áremelést kezdeményeztek az ügyfeleknél, mert ez az üzemanyag áremelkedés az összköltségben éppen 20 százalékos növekedést jelentett.
Szerencsére az a visszajelzés a piacról, hogy az ügyfelek ezt elfogadják, hiszen mindenki látja, hallja a hírekben, hogy mi a helyzet. Az infláció és az orosz–ukrán háború együttesen eredményezte ezt.
Nem látni még, hogy hol a vége a drágulásnak.
Ha megnézzük az árakat a környező országokban, akkor még magasabb üzemanyagárakat tapasztalunk. Sajnos a tendencia azt mutatja, hogy az árak nem lesznek alacsonyabbak, sőt, a háború még változtathat ezen, és még akár drágulhat is, de az olajár esésére nem lehet számítani.
Megoldás lehet – és ez sok vevőnknél bevezettük – az üzemanyagár klauzula. Ez azt jelenti, hogy megállapítunk egy fuvardíjat, függetlenül az üzemagyagártól és egy heti üzemanyagár-töltő modell segítségével minden héten korrigáljuk az üzemanyagár mozgásával a megállapított fuvardíjat. A szakemberek ezt mindenkinek ajánlják a gazdaságban, mert egy kétoldalú védelmet nyújt.
A megbízóknak pedig azt tanácsolják a résztvevők, hogy nem érdemes sok versenytárssal dolgozni, hiszen ott nincs meg a bizalmon alapuló személyes kapcsolat, mint 2-3 fuvarozó cég esetén.
A piaci viszonyok változásával pedig a fuvarozók azt a megbízót helyezik előtérbe, akik nemcsak ár, hanem egyéb tényezők figyelembevétele alapján döntenek, mint a pontosság, megbízhatóság, becsületesség.