Motoros mikulások
2017-12-08
Jótékonysági motoros felvonulás Nyíregyházán
2018-03-02

Garanciabiztosítás

Mi a tapasztalata a garanciabiztosításról?

– A termék bevezetésekor szinte azonnal igénybe vette a garanciabiztosítást. Ennyire hiánypótló volt?

– Ez a legjobb termék – kezdi Gégény Tamás az értékelést. A halasztott útdíjfizetésre – talán lehet mondani – az elsők között haraptam rá. Amikor először jelentkeztem a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatónál (NÚSZ), a munkatársuk azt mondta, hogy ez nekem, mint egyéni vállalkozónak nem lehetséges. Annyira az elején csatlakoztam, hogy feltehetően tőlem hallott az ügyintéző először erről a lehetőségről. De gyorsan utánajárt a dolognak, egyeztetett a felettesével, aki szerencsére képben volt az akkor kétségkívül újdonságnak számító megoldásban. Én azért azt vártam volna tőlük, hogy legalább azt mondják, hogy nem tudják, nem pedig azt, hogy nem lehet! Mindegy, már tudják, hogy az MKFE vállalja értem a felelősséget, hisz azóta már elterjedt a garanciabiztosítás híre. Az én 20 kamionomra is vállalt az Alkusz készfizető kezességet, ami ekkora járműszámnál kifejezetten előnyös – a „régi” rendszerben a sok autó és a forgótőke figyelése sokkal zűrösebb volt. Ha elszúrtunk valamit, 160 ezerrel kezdődött a büntetés. Az egyenlegünk karbantartása egy alkalmazottunk szinte teljes munkaidejét elvitte. Apropó, munkaerő és pénz. Tudja, hogy ma már nem a likviditási gondok a legszorítóbbak, hanem a sofőrhiány? Szinte ez diktál. Volt olyan vállalkozó, aki a megrendelt 10 kocsijából kettőt nem tudott átvenni, mert két hónap alatt sem talált a volánjuk mögé embert. Ez nem a témához tartozik, de jellemzi, befolyásolja a helyzetet.
Valami szívfájdalom vagy javaslat van azért? Túl az Alkusszal való elégedettségen...

– Jó lenne, ha az évi hitelkeretemet egy kicsit feljebb nyomhatnám, mondjuk tízről húszmillióra – úgy nem 15, hanem 30 napra fizethetném az útdíjat. Vagy például ha az MKFE- tagdíjból minimális kedvezményt adnának azoknak, akik igénybe veszik az Alkusz szolgáltatásait – így talán lehetne tovább növelni az ügyfelek számát is.
– Az utolsó kérdéssel tágítsuk kicsit a horizontot. Nem először hallok utalást, mások is emlegetik a magas útdíjat. Mit takar ez?

– A gazdaságos működéshez 85−90 százalékosnak kell lennie a rakott kilométereinknek. Ha valaki mondjuk százból 70 kilométert tud hasznos teherrel menni, és harmincat üresen, az már belföldön veszteségesen fuvarozik. Tehát ennél a magas útdíjnál – és a nyomott fuvarárakon – 80-90 százalékon kell dolgozni, üresen szinte nem mehet autó. Ezért aztán nálam az irodában is 4-5 ember szervezi a fuvarokat. Itt minden mindennel összefügg, nagy szervezést igényel a vállalkozó részéről, a régi beidegződéseket, rutinokat le kell cserélni egy új szemléletre... ami nem könnyű feladat.

    Küldje el üzenetét, kérdését!


    Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatban foglaltakat