Mi a tapasztalata a garanciabiztosításról?
– A termék bevezetésekor szinte azonnal igénybe vette a garanciabiztosítást. Ennyire hiánypótló volt?
– Ez a legjobb termék – kezdi Gégény Tamás az értékelést. A halasztott útdíjfizetésre – talán lehet mondani – az elsők között haraptam rá. Amikor először jelentkeztem a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatónál (NÚSZ), a munkatársuk azt mondta, hogy ez nekem, mint egyéni vállalkozónak nem lehetséges. Annyira az elején csatlakoztam, hogy feltehetően tőlem hallott az ügyintéző először erről a lehetőségről. De gyorsan utánajárt a dolognak, egyeztetett a felettesével, aki szerencsére képben volt az akkor kétségkívül újdonságnak számító megoldásban. Én azért azt vártam volna tőlük, hogy legalább azt mondják, hogy nem tudják, nem pedig azt, hogy nem lehet! Mindegy,
már tudják, hogy az MKFE vállalja értem a felelősséget, hisz azóta már elterjedt a garanciabiztosítás híre. Az én 20 kamionomra is vállalt az Alkusz készfizető kezességet, ami ekkora
járműszámnál kifejezetten előnyös – a „régi” rendszerben a sok autó és a forgótőke figyelése sokkal zűrösebb volt. Ha elszúrtunk valamit, 160 ezerrel kezdődött a büntetés. Az egyenlegünk
karbantartása egy alkalmazottunk szinte teljes munkaidejét elvitte. Apropó, munkaerő és pénz. Tudja, hogy ma már nem a likviditási gondok a legszorítóbbak, hanem a sofőrhiány?
Szinte ez diktál. Volt olyan vállalkozó, aki a megrendelt 10 kocsijából kettőt nem tudott átvenni, mert két hónap alatt sem talált a volánjuk mögé embert. Ez nem a témához tartozik,
de jellemzi, befolyásolja a helyzetet.